Jak administrator baz danych może ćwiczyć skuteczną komunikację w zespole?
Administrator baz pracuje głównie samodzielnie. To powoduje, że może mu być trudno skutecznie pracować w zespole. Z biegiem czasu jednak, na pewno będzie musiał się z tym zmierzyć. Szczególnie jeśli wiąże swoją karierę z jakąś większą, bardziej strukturalną organizacją. W takich miejscach bowiem praca zespołowa jest podstawą. Co może zrobić administrator, żeby podwyższyć swoje kompetencje w zakresie pracy zespołowej?
Najlepiej, jeśli administrator baz zadba o rozwój umiejętności pracy w zespole jeszcze na studiach. Niestety większość kierunków informatycznych nie ma zbyt wielu zajęć, które pozwalałyby poćwiczyć zdolności komunikacji w zespole. Co więcej, wielu studentów informatyki to osoby introwertyczne, które stronią od częstego kontaktu z innymi osobami. Sposobem na przełamanie swoich oporów, może być uczestnictwo w kołach naukowych oraz szkoleniach z kompetencji miękkich. Takie szkolenia często organizują biura karier.
Jeśli jednak administrator baz skończył już studia, a w CV nie może wpisać sobie żadnego ukończonego szkolenia z zakresu zdolności miękkich, powinien zastanowić się nad wypełnieniem tej luki. Pochwalenie się takimi kompetencjami, pozwoli skutecznie zwiększyć swoje szanse na dostanie pracy. Jest również przydatne w codziennym życiu zawodowym. Poprawienie umiejętności skutecznego komunikowania się, zmniejsza ilość błędów popełnionych w projektach oraz przyspiesza wykonywanie zadań.