Jak efektywnie szukać pracy?
Szukanie pracy nie należy do najprzyjemniejszych zadań. Zajmuje wiele czasu i często nie przynosi tak dobrych efektów, jak byśmy chcieli. Żeby znaleźć naprawdę dobrą pracę, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Szczególnie wiele czasu zajmuje to osobom, które pracują w branżach, w których istnieje duża konkurencja. Branża informatyczna nie jest jeszcze tak bardzo przepełniona, jednak administrator baz również musi się wysilić, żeby znaleźć dobre miejsce pracy.
Co zrobić, żeby szybciej dostać pracę?
Administrator baz powinien zadbać przede wszystkim o swoje dokumenty rekrutacyjne. Dobrze, jeśli nie tylko wyróżniają się one spośród konkurencji pod względem merytorycznym, ale również pod względem wyglądu. Dużo łatwiej jest zainteresować kogoś dokumentami, jeśli są one dopracowane graficznie. Nawet jeśli nie przepadasz za wykonywaniem eleganckich dokumentów w Photoshopie, możesz zrobić wersję dla siebie, wykorzystując gotowe szablony dostępne w sieci.
CV to jednak nie wszystko. Kluczowe jest to, do kogo je wysyłasz. Upewnij się, że trafiają one do osób bezpośrednio odpowiedzialnych za rekrutowanie. Wysyłanie dokumentów na ogólne maile kontaktowe może nie być aż tak bardzo efektywne. Często gubią się one spośród wielu innych maili wysyłanych do firmy. Najkorzystniejszym wyjściem jest z pewnością zdobycie bezpośredniego namiaru do osoby kontaktowej.