Jakie umiejętności miękkie powinien rozwijać administrator baz?
Administrator baz, jak większość informatyków, zwykle nie może pochwalić się bardzo rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi. Często osoby z tej branży wolą pracować samodzielnie niż zespołowo. Dzisiejszy rynek pracy nie pozostawia jednak im złudzeń. Pracodawcy zwykle wymagają tego, aby umieć odnaleźć się w pracy w teamie. Administrator powinien więc pomyśleć o tym, aby rozwijać swoje kompetencje miękkie.
Które powinny być dla niego priorytetowe?
Administrator baz z pewnością powinien pomyśleć o tym, jak idzie mu komunikacja z innymi. Nawet jeśli na co dzień porozumiewa się głównie przez komunikatory, powinien zadbać o to, aby umieć dobrze rozmawiać twarzą w twarz. Często bowiem pojawia się ktoś, kto będzie chciał, aby administrator pomógł mu w problemach z bazą danych lub wytłumaczył jakieś zagadnienia informatyczne. Umiejętności takie najlepiej jest rozwijać poprzez działanie. Jeśli nie ma na to czasu podczas pracy, administrator baz może spróbować poszukać ciekawych opcji na rozwój. Na przykład biorąc udział w wydarzeniach branżowych po pracy.
Administrator baz powinien również zadbać o umiejętność logicznego myślenia. Dzięki kompetencjom w tej dziedzinie będzie dużo szybciej uczył się nowych rzeczy, co jest bardzo ważne w bardzo zmiennej branży IT. Otwarta głowa oraz chęć uczenia się nowych rzeczy to prosta droga do sukcesu zawodowego.